U svečanoj sali Gradske opštine Vračar u nedelju, 14. juna je završen projekat „Pripremna nastava za polaganje završnog ispita“, koji je namenjen našim malim maturantima. Projekat je počeo 7. marta 2020. godine i uprkos vanrednom stanju se održao do poslednjeg dana, a nedavna završnica je doprinos učenika, preko 140 učenika osmih razreda (direktnih korisnika), njihovih roditelja, preko 270 (indirektnih korisnika), kao i tima predmetnih nastavnika, koji su dokazali da uspeh učenika u velikoj meri zavisi od međusobne uspešne komunikacije i zajedničke saradnje koju su uspeli da privedu kraju. Ovim načinom saradnje između svih učesnika se podiže nivo sveukupnog odnosa i budi odgovornost prema našim mališanima.
Anketiranjem roditelja, kao i učenika, ispitivana je zastupljenost različitih tipova aktivnosti u krugu porodice, kao i komunikacija sa Gradskom opštinom Vračar, dok je napredovanje učenika na početku projekta praćeno skalom procene ostvarenosti ishoda učenja i razvoja učenika i u periodu vanrednog stanja. Pokazalo se da je najviše spontanih aktivnosti kojima su se roditelji pridružili predmetnim nastavnicima usmereni na osamostaljivanje dece i na podršku njihovom intelektualnom razvoju, a potom i na savladavanje školskih zadataka i obaveza. Rezultati anketiranja pokazuju na važnost jačanja svesti roditelja, o značaju njihovog uključivanja u obrazovanje dece kroz različite tipove aktivnosti, koji predstavljaju jednu od glavnih karika u vaspitno – obrazovnom procesu.
Gradska opština Vračar u cilju ostvarivanja prava učenika na obrazovanje, uprkos vanrednoj situaciji i privremenim obustavljanjem obrazovno-vaspitnog rada u osnovnim školama, predvidela je otežavajuće okolnosti i pripremila je plan za nastavak držanja pripremne nastave u otežanim uslovima, odnosno ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada učenjem na daljinu, koji je realizovan uz pomoć roditelja, kojima se ovim putem i zahvaljujemo na nesebičnoj podršci koju su pružili ovom projektu.
Istraživanja spontanog uključivanja roditelja u obrazovanje dece predstavljaju priliku da se bolje upoznaju uslovi za učenje i razvoj dece u porodičnom okruženju i sagleda vrsta podrške na koju se mogu osloniti učenici tokom školovanja i priprema za polaganje ispita. Istovremeno, ovim istraživanjima obrazovne ustanove, kao i lokalna samouprava, dobijaju priliku da podrže roditeljske kompetencije kroz prepoznavanje različitih mogućnosti za modelovanje saradnje sa porodicom, te kreiraju specifične interventne programe podrške roditeljstvu, kao i samim učenicima.
Cilj ovog projekta je bio i da mali maturanti obnove stečeno znanje iz predmeta koji će biti na Završnom ispitu i da se što bolje pripreme za polaganje prijemnog ispita, kao i da se smanje troškovi roditeljima koje imaju prilikom pripreme dece za upis u srednje škole.
Osmaci, srećno na polaganju prijemnog ispita. Zapamtite, to nije ni životna pobeda, ni životni poraz. Mnogo koraka je pred vama, samo hrabro i napred.