Početna » Javnost Rada » Lokalni ombudsman
Lokalni ombudsman
tel: 011 30 81 464
e-pošta: zastitnica.gradjana@vracar.rs
Lokalni ombudsman (zaštitnik/zaštitnica građana i građanki) je izabran od većine odbornika opštinske skupštine na period od pet godina, da istražuje pritužbe građana i građanki kada se one odnose na rad opštinske Uprave, javnih službi i ustanova koje opština Vračar osniva.
On predstalja dopunsko sredstvo kontrole – do njegove akcije dolazi kada je građanin iscrpeo sva pravna sredstva, a ipak ostao obespravljen. Njegova uloga je da štiti građane i građanke od lošeg rada opštinske uprave, i da brani i promoviše prava i slobode građana i građanki.
Ako utvrdi propust, odnosno nepravilnost, lokalni ombudsman će zahtevati da se greška ispravi, i predložiti način upućivanjem preporuke.
Lokalni ombudsman postupa potpuno samostalno i nezavisno od bilo kog organa vlasti i javnih službi, a svi kojima se u toku prikupljanja informacija on obrati, dužni su da sarađuju.
Pritužba koja se podnosi lokalnom ombudsmanu treba da sadrži:
1.
Naziv organa na čiji se rad odnosi,
2.
Opis povrede prava,
3.
Činjenice i dokaze koji potkrepljuju pritužbu,
4.
Podatke o iskorišćenim pravnim sredstvima,
5.
Podatke o podnosiocu pritužbe.
Sva dokumenta dostaviti u fotokopiji.
Podnosilac je dužan da pre podnošenja pritužbe pokuša da zaštiti svoja prava u odgovarajućem pravnom postupku
Svako ko smatra da su mu aktom, radnjom ili nepostupanjem Uprave, javnih službi i ustanova opštine Vračar povređena prava, može se pritužbom obratiti lokalnom ombudsmanu gradske opštine Vračar-Njegoševa ulica broj 77, i to :
-u pisanoj formi, sa naznakom –za lokalnog ombudsmana;
-elektronskom poštom na adresu zastitnica.gradjana@vracar.rs
-usmeno, dolaskom u kancelariji lokalnog ombudsmana u Njegoševoj ulici 77, (uz prethodno zakazivanje na telefon 011- 3081-464).
Na podnetu pritužbu ne plaća se taksa.
Lokalni ombudsman neće postupati po anonimnim prijavama