U okviru prve Nedelje ljudskih prava na Vračaru, u svečanoj sali Gradske opštine Vračar, u četvrtak 21. decembra 2017. godine, uručene su nagrade za najbolje literarne radove učenicima vračarskih osnovnih škola na teme vezane za ljudska prava. Nagrađeni učenici su dobili USB memoriju, POWER BANK uređaje i BLUETOOTH bežične zvučnike.
Učenike je pozdravio Mihailo Grupković, predsednik Skupštine Gradske opštine Vračar i izrazio zadovoljstvo što su se učenici odazvali na konkurs i u radovima izrazili misli, osećanja i poglede na svet. „Međunarodni dan ljudskih prava treba da nas podseti da smo svi rođeni jednaki i da treba da imamo ista prava, što nam garantuje i Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima. Nažalost, danas deca nemaju jednaka prava svuda u svetu, što ste i vi deco primetili, kao i da postoji diskriminacija i nepoštovanje različitosti u društvu u kome živimo“, istakao je Grupković. Zajedno sa članicom žirija koja je pregledla sve pristigle radove, spisateljicom Lidijom Ćirić, Mihailo Grupković je uručio nagrade za prozne radove učenicima i to: za prvo mesto Mii Nedić, učenici OŠ „NH Siniša Nikolajević“, za drugo mesto Dunji Todorović, učenici OŠ „Kralj Petar II Karađorđević“ i za treće mesto Marčelu Antonioniju, učeniku OŠ „NH Siniša Nikolajević“, kao i za poeziju: za prvo mesto Sofiji Paković, učenici OŠ „Kralj Petar II Karađorđević“, za drugo mesto Emiliji Simonović, učenici OŠ „Vladislav Ribnikar“ i za treće mesto Filipu Drageljeviću, učeniku OŠ „NH Siniša Nikolajević“. Dodeljena je i specijalna nagrada žirija, Mini Micić, učenici OŠ „Vladislav Ribnikar“, kao i nagrada Brankici Drakulić Drezgić, nastavnici srpskog jezika i književnosti iz OŠ „NH Siniša Nikolajević“, zbog posebnog angažovanja prilikom pripreme radova svojih učenika.
Gradska opština Vračar je organizovala ovo literarno takmičenje za učenike od 5. do 8. razreda vračarskih osnovnih škola.
Konkurs je raspisan 28. novembra i trajao je do 20. decembra 2017. godine na teme: „Kako mogu da promenim svet“, „Da smo svi isti…“ „Imam pravo da…“, sa ciljem da učenici opišu kako posmatraju svet u kome žive, da li se poštuju ljudska prava i slobode, da li se ostvaruju jednakost i pravda u društvu, koja prava imaju deca, itd. Učenici su mogli svoje radovi napisati u stihovima ili prozi. Tokom trajanja konkursa ukupno je pristiglo 50 radova.