U okviru ciklusa “Vračarske večeri u sedam” , održan je koncert posvećen velikanu naše operske scene Živanu Saramandiću. U čast rođendana našeg velikana, u toku aprila meseca održaće se tri koncerta na različitim beogradskim scenama, a jedan od tih koncerata je baš ovaj u Gradskoj opštini Vračar.
Samu ideju za održavanje koncerta, kao i organizaciju, pokrenuo je Miša Milanović, koji je bio i lični prijatelj čuvenog pevača. On je, zajedno sa ostalim učenicima koje je podučavao Saramandić, izveo velelepan koncert. Danas su to priznati i afirmisani umetnici koji pevaju na našim operskim scenama. Program je bio sastavljen od arija standardnog operskog repertoara (Verdi, Pučini i dr.), napolitanske kancone, ruske pesme i mjuzikli / filmske teme.
U arijama Verdija i Pučinija nastupali su i pevali poznate romanse:
Mario Riko, tenor, učio je solo pevanje kod Dragoslave Sotirovske u Nišu i Zvonimira Krnetića, tadašnjeg šefa Odseka za solo pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, a usavršavao se kod basa Živana Saramandića. Sa Saramandićem je 15 puta nastupao. Pevao je u Centru Sava, Domu sindikata, tri puta u Ruskom domu, četiri puta na RTS-u, u Velikoj sali Skupštine grada Beograda, ispred SO Novi Beograd, u kulturnim centrima Čukarica, Palilula, Božidarac… Nastupao je sa Niškim simfonijskim orkestrom, orkestrima Radio Beograda…
Ljubodrag Begović – Solista i solista prvog faha Diplomirao na Muzičkoj akademiji u Beogradu, u klasi profesora Zvonimira Krnetića. Vokalnu tehniku je usavršavao kod profesora Oktaviana Enigarescua (počasni član akademije Tiberina u Rimu).Vokalnu tehniku, izraz, scenski nastup i vokalnu dikciju usavršavao je kod primadone Milke Stojanović, zatim sa prvacima Živanom Saramandićem i Nikolom Mitićem. U Italiji je nastavio da usavršava vokalnu tehniku, italijansku dikciju, frazu, izraz, dinamiku, scenske pokrete sa gospodinom Klaudiom del Monakom (bivši direktor opere u Beogradu i Novom Sadu). Takođe je usavršavao vokalnu tehniku kod Osvalda Alemana -asistenta Marija del Monaka. U Operi Narodnog pozorišta zaposlen od 1987. godine. Predavao je solo pevanje u muzičkoj školi „Lisinski” u Beogradu.
Nataša Đikanović sopran, rođena je 1987. godine u Beogradu. Muzičko obrazovanje je stekla u muzičkim školama “Stanković” i “Davorin Jenko”. Diplomirala je 2011. godine na Muzičkoj akademiji u Beogradu, na odseku za solo pevanje u klasi prof. Ljudmile Gros Popović. Učestvovala je na svim značajnijim takmičenjima u zemlji i osvojila prve nagrade na takmičenju “Stanković” tri puta u više kategorija. Prvu nagradu na Međunarodnom takmičenju u Rumi (2004). U kamernom sastavu osvojila je prvu nagradu na Republičkom, a drugu nagradu na Međunarodnom takmičenju “Davorin Jenko”, dok je 2006. godine bila polufinalista na internacionalnom takmičenju “Ferucio Tagliavini” u Austriji. Osvojila je Gran Pri nagradu 2009. godine na operskom kursu u Nemačkoj “Oper Oder Spree”. Bila je finalista na takmičenju u okviru letnjeg operskog kursa u Austriji 2011. godine Beč-Prag- Budimpešta, koji se održavao u Jenersdorfu. 2012. godine osvojila je „Lučano Pavaroti Đovani“ nagradu na internacionalnom muzičkom takmičenju „Đan Batista Vioti“ u Italiji. Iste godine je bila finalista na drugom Internacionalnom takmičenju posvećenom Magdi Olivero, takođe u Italiji. Održala je više solističkih koncerata i učestvovala je na brojnim koncertima u zemlji i inostranstvu. Dodeljena joj je, od Fakulteta Muzičke Umetnosti u Beogradu, diploma iz fonda ”Danice Mastilović“ za najboljeg i najperspektivnijeg studenta studijskog programa za solo pevanje 2009/2010 .
Mirko Jorgović završio je klavirski i teorijski odsek u muzičkoj školi „Mokranjac“, u Beogradu, 1985.godine, zatim je diplomirao klavir na FMU-Beograd, u klasi prof.dr. Arba Valdme. Kod istog profesora je magistrirao 1993. na muzičkom odseku Akademije Umetnosti-Novi Sad. Paralelno sa studijama klavira i teorijskih predmeta, pohađao je fakultativno predmet kompozicija i orkestracija kod profesora Aleksandra Obradovića. Tako je u sklopu proslave „300-godina od rođenja Baha, Hendla i Šarlatia“ bila na Kolarčevoj zadužbini izvedena njegova kompozicija „Varijacije na temu B-Es-H“ tada u verziji za klavir. Autor je delo kasnije preradio za duvački kvintet,opcionalno i duvački sekstet; Pored mnogobrojnih nastupa, danas radi kao korepetitor za solo-pevanje i profesor klavira u srednjoj muzičkoj školi DAVORIN JENKO
„Eho Odiseja“ je vokalno instrumentalni ansambl iz Beograda koji je osnovan 2007.godine. Okupljajući umetnike (solo pevače, pijaniste, glumce i instrumentaliste) raznih profila 2009 godine je u Ministarstvu Srbije, zvanično osnovana nevladina organizacija „Eho Odiseja“, koja se, po svom statutu („Službeni glasnik RS“ br.49/92), zalaže za afirmaciju i revalorizaciju kulturnih vrednosti i razvoj kritičke svesti, kako kod mlade, tako i odrasle, edukovane publike. Kao alternativu vrednosnom kriterijumu savremenog sveta, „Eho Odiseja“, nudi doprinos stvaranju zdrave „muzičke ekologije“, kroz obrazovno-zabavne koncerte, prezentujući muzičku i dramsku umetnost na nekonvencionalne načine. U različitim kombinacijama, na preko deset jezika, interpretiraju kompozicije u sopstvenim aranžmanima. Sa zapaženim uspesima kod publike i kritike EHO ODISEJA nastupa u Beogradu i širom Srbije – gostuje samostalno i na festivalima (BELEF, Svetski dan muzike, Šou programi, Novogodišnji i Humanitarni koncerti, Kulturna leta…) Detaljne informacije možete naći na zvaničnom sajtu: http://ehoodiseja.com
Publika je oduševljeno pozdravila izvođače i uživala, podsećajući se na vremena, kada su slušali našeg velikana Saramandića.