„Jedan od prioriteta opštine Vračar je ulaganje u obrazovanje dece. Ovakva vrsta dodatnog neformalnog obrazovanja je neophodna i veoma važna, jer i na taj način pomažemo deci da nauče da poštuju druge, neguju i čuvaju svoja prijateljstva, a sve u cilju smanjenja nasilja među decom. Zahvljujem se sponzorima što su podržali projekat, a učešće Skandinavskog kutka u projektu značajno je jer su deci prenete vrednosti i kultura skandinavskih zemalja, kao i značaj poštovanja različitosti i tolerancije“, izjavila je predsednica opštine dr Tijana Blagojević na završnoj radionici pilot projekta „ Ja ne vređam“.
Predsednica opštine Vračar dr Tijana Blagojević uručila je diplome učesnicima i učesnicama radionica, a prijatelji projekta podelili su poklone –banka Sosijete Ženeral knjige, SROC „Vračar“ besplatne propusnice za bazen, Muzej Nikole Tesle besplatne posete i Biblioteka grada Beograda besplatne članske karate za biblioteku „Petar Kočić“. Svi crteži i poruke na temu toleranicije, čarobnih reči, lepog ponašanja, nenasilne komunikacije, izloženi su holu opštine.
Jelena Pantić , voditeljka radionica, predstavila je rezultate i zapažanja u radu sa decom. „Učešćem u pilot projektu „Ja ne vređam“, deca su dobila divnu priliku da osnaže svoje socijalne i emocionalne veštine. Mi odrasli smo tu da svojim primerom pokažemo deci koliko je značajno da uvažavamo jedni druge, vodimo računa o tuđim osećanjima i poštujemo različitost. Zajedno sa decom radili smo na jačanju psihološkog imuniteta i ojačavali društvenu svest, razvijali veštine interakcije i empatiju. Kroz različite radionice, posete pozorištu i biblioteci, deca su na interaktivan način razgovarala o toleranciji i drugarstvu. Entuzijazam dece i roditelja i posećenost radionica je dobar pokazatelj da razgovarati sa decom ima smisla i značaja i nadam se da će ovaj projekat zaživeti i postati tradiocionalan“ ,poručila je Jelena Pantić.
Nakon dodele diploma i zahvalnica, Nordijski hor Skandinavskog kutka, uz gitaru je sa decom pevao pesme severno-evropskih zemalja.
Deca su popunila upitnike i izdvojeni su pojedini odgovori i komentari koji govore da su deca usvojila poruke radionica-važnost toleranije, poštovanja i prihvatanja različitosti i lepog ponašanja i nediskriminacije:
„Naučila sam iz radionica da treba poštovati druge ljude.“
„Učešće u radionicama mi je pomoglo u druženju.“
„Pomoglo mi je da naučim da budem tolerantan.“
„Pomoglo mi je u tome da budem bolja drugarica i pomažem prijateljima.“
„Naučio sam da ne treba psovati, vređati , već poštovati.“
„Pomoglo mi je u ponašanju.“
„Naučio sam da ne vređam, da se primereno ponašam i da budem tolerantan.“
„Pomoglo mi je u tome da shvatim da sva deca imaju ista prava i razumem koliko je važno biti dobar prijatelj.“
„Naučila sam da nismo svi isti i da treba da poštujemo jedni druge.“
„Naučio sam da ne rešavam tučom i pomoglo mi je da se ne bijem.“