У свечаној сали Градске општине Врачар у недељу, 14. јуна је завршен пројекат „Припремна настава за полагање завршног испита“, који је намењен нашим малим матурантима. Пројекат је почео 7. марта 2020. године и упркос ванредном стању се одржао до последњег дана, а недавна завршница је допринос ученика, преко 140 ученика осмих разреда (директних корисника), њихових родитеља, преко 270 (индиректних корисника), као и тима предметних наставника, који су доказали да успех ученика у великој мери зависи од међусобне успешне комуникације и заједничке сарадње коју су успели да приведу крају. Овим начином сарадње између свих учесника се подиже ниво свеукупног односа и буди одговорност према нашим малишанима.
Анкетирањем родитеља, као и ученика, испитивана је заступљеност различитих типова активности у кругу породице, као и комуникација са Градском општином Врачар, док је напредовање ученика на почетку пројекта праћено скалом процене остварености исхода учења и развоја ученика и у периоду ванредног стања. Показало се да је највише спонтаних активности којима су се родитељи придружили предметним наставницима усмерени на осамостаљивање деце и на подршку њиховом интелектуалном развоју, а потом и на савладавање школских задатака и обавеза. Резултати анкетирања показују на важност јачања свести родитеља, о значају њиховог укључивања у образовање деце кроз различите типове активности, који представљају једну од главних карика у васпитно – образовном процесу.
Градска општина Врачар у циљу остваривања права ученика на образовање, упркос ванредној ситуацији и привременим обустављањем образовно-васпитног рада у основним школама, предвидела је отежавајуће околности и припремила је план за наставак држања припремне наставе у отежаним условима, односно остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину, који је реализован уз помоћ родитеља, којима се овим путем и захваљујемо на несебичној подршци коју су пружили овом пројекту.
Истраживања спонтаног укључивања родитеља у образовање деце представљају прилику да се боље упознају услови за учење и развој деце у породичном окружењу и сагледа врста подршке на коју се могу ослонити ученици током школовања и припрема за полагање испита. Истовремено, овим истраживањима образовне установе, као и локална самоуправа, добијају прилику да подрже родитељске компетенције кроз препознавање различитих могућности за моделовање сарадње са породицом, те креирају специфичне интервентне програме подршке родитељству, као и самим ученицима.
Циљ овог пројекта је био и да мали матуранти обнове стечено знање из предмета који ће бити на Завршном испиту и да се што боље припреме за полагање пријемног испита, као и да се смање трошкови родитељима које имају приликом припреме деце за упис у средње школе.
Осмаци, срећно на полагању пријемног испита. Запамтите, то није ни животна победа, ни животни пораз. Много корака је пред вама, само храбро и напред.